När jag skrev gårdagens inlägg skrev jag ju: "In next episode of Lottens äventyr....
Ni ser rörliga bilder på mig som anländer till familjen i Bryssel, mig som springer omkring på gatorna i EU:s huvudstad med ett stort leende."
Voliá! 
Shit vad pin om det inte hade blivit så! För jag kan avslöja att jag inte heller hade sett det avsnittet än! Nu har jag i alla fall gjort det, och det stämde... om än det där leendet ibland var kombinerat med ett par förvirrade ögon.
 
1. Jag anlände till familjen. Väldigt trevliga och lättsamma, dessutom klickade jag bra med barnet som jag ska passa, och det om något kändes viktigt.
2. Jag har sprungit (dock främst gått och cyklat) runt på gatorna. Det är lättare sagt än gjort! Eller alltså, själva gå-biten är ju inte så svårt, det kluriga är att komma fram till rätt ställe.
 
Dagens äventyr:
Idag lämnade jag barnet på skolan tillsammans med mamman, och när vi gjort det skulle jag cykla hem själv. Jag var säker på att jag skulle hitta. Men icket. Jag hade glömt skriva upp adressen till lägenheten vi bor i och efter att ha gått runt och spanat efter ledtrådar om var jag skulle gå hände det sjukaste som hänt ( i alla fall hillitts på resan)! Jag sprang på den enda andra brysselbon jag känner (utom min syster förstås)! Han pekade ut vägen för mig och jag återvände till hemmet i tryggt förvar. Woho! Det var mer äventyligt än det låter, i ett par sekunder var jag nämligen tvärsäker på att jag skulle gå het vilse.
 
Utöver detta äventyr har jag åkt tunnelbana till en station för att köpa ett tunnelbanekort, pluggar lite (jag läser en distanskurs på LTU som handlar om innovation, genus och hållbar utveckling) och passat barn/jobbat! 
 
Såg denna trams-skylt och tyckte den var lite lustig. La därför ut den på min instagram med bild-texten: "Även om skylten varnar för trams är det faktiskt sant - jag har flyttat till Bryssel!" Tyckte det var lite fyndigt. Nu i efterhand har jag fått lära mig att trams betyder spårvagn, och det är enligt mig rätt tramsigt.
 
 
Elisabet%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520westberg

Jag är säker på att du klarar det jättebra! Första dagen bevisar väl det,vilken energi!
Vacker stad.
Ser ram emot mer bilder.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress