Rätt länge sedan sist vi hördes, inte sant? Ni undrar förstås vad det är som har hänt. Svaret är enkel, lite tråkigt och väldigt skönt - det blev vardag!
 
Varje dag är inte längre ett äventyr som känns värt att skriva om, men det är inget negativt, tvärt om. Jag har fått en rutin i vardagen, ni kanske vill höra hur mina dagar ser ut?
 
Väckarklockan ringer vid åtta och då stiger jag upp. Då går jag och käkar frukos och lyssnar samtidigt en timme på P4 Norrbotten. Under den timmen hinner jag med de lokala (okej, inte så lokalt för mig kanske) nyheterna 8.30, ekot 9.00, lokala igen 9.30 och där emellan lite lättsam musik och vanligt snack (väldigt mycket snack om världens barn har det varit den senaste veckan). Detta gäller vaje morgon.
 
Efter 9.30-sändningen gör jag något nyttigt, förra veckan pluggade jag varje dag. Nu är äntligen den andra uppgiften för min LTU-kurs inlämnad och klar. Jag har köpt gymkort också, så idag gick jag till gymmet istället för att plugga.
 
Efter lunchen (som är rester eller gröt) är jag nästan varje dag med någon kompis. Idag bjöd jag hem alla svenska au pairer på lunch, det blev lite goda hamburgare.
 
Klockan tre slutar skolan och då passar jag barn tills mamman kommer hem. Då äter jag middag med familjen. På kvällen hänger jag antingen med någon, tränar elller slappar.
 
Så jag är mäkta nöjd just nu, jag har varken för lite eller för mycket att göra, och jag slipper fundera varje dag på vad jag ska göra. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress