Vi har lite frågor som måste besvaras mina vänner!

1. Hur hamnade jag egentligen här?

Jag tror ni är mycket väl medvetna om hur ofta jag bytte planer för vad jag skulle göra efter gymnasiet - att vara au pair ingick aldrig i någon plan. Ibland tänkte jag börja plugga direkt, kanske något om filmskapande, vissa dagar kändes det bäst att stanna hemma, läsa någon kurs på LTU, satsa på basketen och jobba, sedan ändrade jag mig och ville till Stockholm för att köra standup och jobba… Ja, ni kanske kommer ihåg. Jag hade ingen klar väg att följa.

 

Så fick jag det där meddelandet från min storasyster som bor i Bryssel. Ville jag bli au pair hos hennes vän i tre månader. När jag skickade iväg meddelandet till min nuvarande arbetsgivare var det en chansning, jag skulle säkert ändå inte få uppdraget. Sedan gick det snabbt. Jag försökte dra ut på det och komma på allt negativt med det, och jag berättade knappt för någon eftersom det skulle bli mer verkligt då. Jag kom inte på något negativt och två månader senare befann jag mig i Belgien.

 

2. När kommer du hem då?
Ja, som ni kan läsa ovan så skulle jag komma hem efter tre månader… Så blir det ju inte, vilket är bra. Familjen jag jobbar hos nu ska flytta till USA, jag blir dock kvar här, fast hos en annan familj. Trappar upp från ett barn (3) till tre (6, 9, 13). Nu på fredag går flyttlasset (min enda resväska och jag) och jag känner mig trygg i det. 

 

3. Hur gick det med franskan?

Efter att det första försöket att komma in på franskakursen tappade jag först lite hoppet (särskilt eftersom jag trodde att jag snart skulle åka hem), men när jag insåg att jag skulle stanna våren ut tog jag nya tag. Nu pluggar jag franska 1 via komvux och på måndag börjar min franskakurs med lärare! Lite dubbelt, men förhoppningen är att de två ska hjälpa och komplettera varandra. 

 

4. Och LTU?

Tre av fem uppgifter är inlämnade och godkända, själva kursen tar slut i mitten av januari och jag fortsätter kämpa på. Lite jobbigt att inte ha någon lärare eller klasskamrat att fråga och diskutera med. Nu vet man inte alls om man gjort rätt förrän betyget kommer. Hittills har det ju i och för sig gått bra, så får väl lita på min egna förmåga.

 

Är det något mer ni undrar över? Ställ i så fall gärna frågorna i en kommentar eller direkt till mig så lovar jag att besvara dem!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress