7 februari 2017

Mot Indien

Allmänt

I skrivandets stund sitter jag på planet påväg till New Delhi. Flygplanet har två säten vid ena fönstret, sen en gång, sen fyra säten, sen en gång, sen två säten vid nästa fönster. Jag sitter i mitten, i mitten. På min vänstra sida sitter en okänd man som inte pratar svenska, och på min högra sida sitter två klasskompisar. Hela dagen har gått jättebra! Vi åt vår sista köttmåltid på Max och vår sista mjölk (i form av glass) på donken. Jag har det jätteroligt med alla i klassen och vi pratar och skrattar. Men så här klockan 20.30 finsk tid kan jag inte undgå att tycka att detta är lite jobbigt. Jag känner att jag inte riktigt har utrymme för mina ben, och jag har inte möjlighet att varken gå på toa eller hämta något ur min väska utan att ställa till med värsta scenen... självfallet kommer även denna 7 timmars flygresa gå bra. Men just nu känns det jobbigt.


Tillägg: självfallet skulle jag aldrig uttrycka denna klagan till min klass och därmed sänka stämningen. Men jag tänker att jag använder detta forum för att få utlopp för alla möjliga tankar, positiva som negativa.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress