Goder afton i denna sal! Goder afton i denna sal! Eder önska jag, eder önska jag en angenäm afton stund! En angenäm afton stuuund.
De orden har jag vekligen sjungit en hel del på sista tiden.
 
Jahaja, då har ännu en dag passerat, en tisdag. Dessa dagar är lite mina vilodagar. På måndagar har jag tidig franska och på kvällen är jag ute på quiz, men på tisdagar, då kan jag ta igen mig. Jag vaknar ändå klockan sju nästan varje morgon. Dels för att jag verkligen vill ha en rutin på mitt liv och dels för att jag tycker det är oerhört mysigt att äta frukost med de andra. 
 
Själva dagen finns det nog inte så mycket att skriva om. Jag pluggade, åt yoghurt och flingor till lunch, var ute en stund och kollade på senaste avsnittet av Grotescos sju underverk. Frammåt tre började det dock hända grejer. Varken jag eller mamman i familjen skulle vara hemma mellan halv sju och halv nio, så jag ställde fram och gjorde iordning middagen redan innan jag hämtade barnen klockan sex. Det blev jättegoda protabelloburgare. Alltså hamburgerbröd med portabellosvamp, ost och majonäs.
 
Jag släppte bara av barnen hemma innan jag hoppade på min cykel och susade iväg mot ambassadörsresidenset. Där lussade jag med luciakören. Efteråt var det lite glöggmingel, alltid spännande att ha konversationer här - det kan låta så orimligt.
 
"Jaha, men jobbar du här då? Jag tänker eftersom det var du som presenterade luciatåget?"
"Nä! Jag har ett eget residens ganska nära Woluve. Hon som jobbar och bor här kunde inte komma så jag fick sköta det."
Då känner man lite: jahaja.
 
Sedan skulle jag cykla hem då... Jag ramlade med cyklen... Framhjulet fastnade i spårvangsspåret och jag gjorde typ sälen. Det gick som tur var bra, dock sjönk temperaturen till under nollsträcket under tiden tror jag, plötsligt var det jättehalt och jag fick vara väldigt försiktig. När jag kom hem vid halv nio lärde jag minstingen hur man gör eld i spisen, sedan läste vi godnattsaga framför kaminen innan jag nattade barnen. Nu börjar det bli dags att natta mig själv. 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress