Hejsan svejsan! Detta får bli ett kortare inlägg, jag ska gå och sova nu!
 
Som ni kanske märkt nu blir många av ens aktiviter antingen kvällstid eller morgontid i och med att man jobbar under den senare eftermiddagen och den tidiga kvällen! Detta funkar ju bra, så länge det inte råkar bli så att det blir en full vecka! För går man upp tidigt och lägger sig sent blir man naturligtvis trött. Då spelr det ingen roll att man tar det lugnt under eftermiddagen. Den vecka som har gått blev så. Resultat: jag är trött. 
 
Vad var anledningen till att jag gick upp tidigt idag då? Jag var baskettränare! På skolan som barnen går på arrangerar de basketträningar för alla åldrar, på söndagar mellan nio och tio tränar det yngsta barnet i familjen och jag som är så sugen på att dribbla lite har nu pratat med coachen. Jag får komma dit och hjälpa till de veckor jag kan, vill och orkar - väldigt fritt alltså.
 
Direkt efter på samma skola hade det älsta barnet fioluppvisning, så vi stannade var och kollade på den innan vi alla for hem och åt lunch. Eftermiddagen hände till min glädje knappt något. Pepparkaksdegen bakades ut, men jag var knappt delaktig i den processen. På det blev det lite adventsfika. Vi skrev och skrev på mitt au pair-kontrakt. Middagen serverades.
 
Klockan åtta befann jag mig dock i en stor biosal på ett center för konst brevid slottet här i staden. Jag var där utan sällskap, men salen var full. Av familjen som jag barnvaktatde åt igår fick jag biljetter till en förhandsvisning av fjärde säsongen av Bron! Ett avsnitt visades på bioduken och sedan var det en intervju men Sofia (Saga Noren) och den danska polisen. Det var trevligt, men fattade endast hälften, andra hälften var på danska med fransk undertext - typiskt att det ska vara ett så nära, men ack så svårt, språk!
 
Tack och godnatt.
 
 
 
 
 
Ulrika

Baskettränare! Vad kul!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress