Nu kommer vi till det osäkra momentet, draget som kan få allt att gå åt skogen. Jag kör på någon dag till med att blogga varje dag, känndes lite abrupt att bara sluta. Tanken med förra veckan (okej, ska erkännas att det inte låg mycket tanke bakom det) var att det var min sista hela vecka här i Belgien, men jag är ju inte hemma än... Om ni blir jättebesvikna nu eftersom ni inte gillar när jag bloggar dagligen - håll till godo, detta kommer säkerligen inte vara för evigt.
 
Måndag! Ni börjar kunna det här nu, inte sant? En helt vanlig morgon var det, innebärandes gröt, uppstigning sju och faktsikt ingen stress. Att jag gick och la mig elva och fick sova till sju, alltså åtta timmar, gjorde en hel del för min pigghetsnivå under dagen.
 
Franskan gick som vanligt rätt bra. Vi har två lärare, en som heter Bénôuir på måndagar och en som heter Marié på onsdagar och fredagar. Båda är bra, men han som vi har på måndagar envisas med att endast prata franska och han har lite roligare övningar så på måndagar känns franskan extra rolig och lite extra givande. Förstår ni att jag för en månad sedan knappt kunde ett ord - nu har jag ett ordförråd som faktiskt tillåter mig, lite travlande, sätta ihop mina egna meningar. Jag är själv förundrad.
 
Jag åkte direkt från franskan till kommunen för att skriva in mig, men ni vet belgisk byråkrati är inte så enkel - aldrig att man lyckas med något på första försöket. På måndagar stängder de tydligen redan klockan tolv... Jag gick hem och åt lunch istället. Att jobba gick också bra, lagade en nudelsoppa till middag, gjorde eld i spisen med minstingen och det var väl ungefär det.
 
Halv åtta klev jag av mitt jobbpass och drog direkt till mitt måndagsquiz. Eftersom det var sista quizet för i år, och sista gången jag träffade mina quizvänner på ett par veckor lyxade vi till det och åt även middag. Själva frågesporten gick väl helt okej, men vårt måtto är att "kan man inte vara det bästa laget får man vara det gladaste", så det kör vi på. 
 
Imorgon är det tisdag hörrni! Hörs mer då. Godnatt!
Det var soligt ute! För första gången på cirka en evighet!
 
En vegetarisk burgare och lite quiz, perfekt kombo kan jag säga så här i efterhand! (Vanna är alltså inte på sin telefon för att fuska utan för något annat! Laget brevid oss googlade, då blir man irriterad, men de kom ändå sist, så det kändes helt ok. Hade de kommit före oss hade jag kanske surat lite.)
 
"Wines and Bubbles" - det är vårt lags namn. Anledningen till det är lite tråkig, Fösta veckan var vi tvugna att komma på ett namn riktigt snabbt, då tog vi Wines and Bubbles eftersom det stod så på menyn. Sedan var det bara att hålla kvar vid det eftersom vi ville etablera vårt lagnamn bland de andra quizarna. Nu är vi stammiar och personalen känner igen oss när vi ringer och bokar bordet. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress