Hejsan hejsan hejsan! 
Jag tänker lite så här: ni vet ju faktiskt kanske inte hur en vecka i mitt liv ser ut, och ni knanske vill veta? Jag övergick från att blogga varje dag, och rada upp allt jag gjort under en dag, när jag tyckte det blev tråkigt. Nu känner jag dock lite att det kanske hade varit kul att få presentera en vecka. Det känns särskilt läglit eftersom så mycket roligt händer denna vecka och eftersom det är min sista hela vecka innan jag åker hem på jullov! (1: alltså wow, visst har tiden gått snabbt! Jag har redan bott i den här nya familjen i över tre veckor. 2: OJ vad kort tid det är kvar tills att jag åker hem!)
 
Så man börjar väl som sig bör med måndag då? Vad har hänt idag?
 
Uppstigning klockan 7 för att åka till franskan. Efter som det låg snö på marken var bussen som jag åker till tunnelbanan sen, men jag hann som tur var i tid. Vi övade på prepositioner - inser nu hur sjukt viktigt det, för att kunna tala ett annat språk, är med prepositioner och andra mellanord.
 
När jag kom hem igen var klockan lunchtid, halv ett. Jag käkade min lunch och sedan satte jag mig och pluggade på min LTU-uppgift fram till första barnet kom hem vid fyra. Då började jag med middagen, men mitt i middagslagandet åkte jag och hämtade de två resterande barnen från deras aktiviteter. Vid sex var middagen klar. Vi har "hello fresh", vilket är typ Linas matkasse, tre dagar i veckan vilket är väldigt gott och spännande. Till middag idag serverade jag potatisgratäng, morötter som jag kokade i apelsinsaft och någon belgisk specialitet, vet ej riktigt vad det var.
 
Mamman kom hem vid halv åtta och då åkte jag direkt iväg på måndagsquizet! Jag och mitt team har quizat på samma irländska pub varje måndag i nästan två månader nu! En riktigt härlig tradition och nästan veckans höjdpunkt. Idag gick det helt okej, vi kom på plats åtta. Nu är jag hemma igen och ska krypa till kojs.
 
Hörs igen imorgon då!
 
Där i stekpannan ser ni morötter som bubblar i apelsinsaft. Desvärre ingen höjdare.
 
Quizen består av en bildrunda (den ni ser på bilden), en musikrunda och sex vanliga rundor med tio frågor i varje som en speaker ropar ut i högtalare.
 
Här har ni det, stället där vårt lagnamn numera känns igen bland personalen.
 
På gården när jag kom hem såg jag dessa rävspår. Det kryllar av rävar här, särskilt på vår gård eftersom vi har kaniner...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress