Och så var fredagen slut, så även arbetsveckan för många antar jag. Typ för mig med.
 
Jag vaknade som vanligt. Det är det här jag menar med att det kan kännas överflödigt med inlägg här vaje dag. Vid det här laget vet ni att jag stiger upp sju och äter min gröt. Vill ni veta lite mer kan jag säga att gröten är gjord på någon slags blandning mellan havegryn och grahamsmjöl. Nu mera lagar jag den i mikron och äter den utan någonting. Alltså varken sylt eller salt i. Det finns ingen djupare anledning till det, men lingonsylten är slut så då har det blivit så här.
 
När jag gick till franskan var det fortfarande mörkt ute, möjligen gryning. Det gick väldigt bra. Vi övar just nu på att kunna boka hotellrum. Efter franskan mötte jag upp en kompis som följde med hem till mig. Tanken var att vi skulle ge oss ut i skogen, men det fick bli varsin kopp kaffe och lite lunch hemma i huset istället.
 
Jobbet denna fredag gick först ut på att åka till barnens skola och tillsammans med den minsta pojken kolla på den älsta flickans basketmatch. Ni anar inte var basketsugen jag är... Sedan åkte vi hem och spelade monopol en stund innan pappan kom hem med mat vid sexsnåret.
 
Efter middagen åkte jag på en slags jazzkonsert. Min engesla kompis kompis som är jazzsångare fyllde år och bjöd in till en liten föreställning för att lansera sitt nya album och fira sig själv - min engelska kompis tog med sig mig och vår spanska vän. Lång histiora kort: vi kom dit, lyssnade, njöt, dansade och hade det trevligt - men det blev eventuellt lite konstigt eftersom vi faktsikt inte kände födelsedagsbarnet och eftersom det var en mer intim fest än vad vi trodde. Jaja, det är sånt som händer. Vi var heller inte de enda som missuppfattat eventet. Maten var god.
 
Jag och mina vänner drog sedan mot Grand place en kortis, hade hört att det skulle vara väldigt fint där så här års medan det är mörkt ute - det var det också. Sedan avrundades i alla fall kvällen.
 
Sov sött nu alla läsare. Fast jag antar att ni läser detta på morgonen, i så fall: godmorgon! 
När jag går till franskan på morgonen är det så här mörkt. Det är Apskräcken ni ser uppe i hörnet!
 
Här sitter jag på kanten och är lite avis.
 
En riktigt bra och jazzig show.
Julstämning på Grand place.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress