7 oktober 2016

Planer och skogen

Allmänt

Igår hade jag värsta bra planen, som dock gick helt åt skogen. Jag skulle plugga en stund efter skolan för att sedan möta upp en kompis och gå och simma. Först och främst blev min kompis sjuk, så då tänkte jag gå dit ensam efter att jag pluggat. Sedan glömde jag datorn hemma vilket ledde till att jag tänkte gå till biblioteket och låna en där, men de hade stängt hela dagen. I slutändan satt jag hemma och pluggade fram tills det var dags för basket. Aja, jag fick en hel del gjort i alla fall.

Jag passar i och med detta på att uppskatta bibliotek. Jag pluggar dubbelt så bra när jag är på bibliotek eller på vetenskapens hus. Då har man inga distraktioner. Nu var ju i och för sig biblo stängt, men ändå bra att det finns ju.

Idag vaknade jag och hade typ ont i halsen, inte riktigt, men typ. Jag hade endast en lektion, vilket var idrott. Så jag for upp på ormberget där vi skulle orientera utan att ha bestämt mig för om jag skulle springa eller gå. När det väl var dags sprang jag på i ett rätt högt tempo. Det var jätteroligt och jag hann ta alla 11 kontroller. Men tyvärr känner jag mig nu i efterhand mer förkyld. Det var i alla fall jättekul att springa runt i skogen och följa kartan.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress