20 juli 2016

Skåne

Allmänt

Detta är en lite spontan grej, jag är i Skåne just nu. Jag har snackat lite med min farbror om vad jag ska göra under sommarn och när jag för inte så länge sedan pratade med honom i telefon och fick svara: "nä jag har inget planerat", på frågan vad jag skulle göra denna vecka, blev jag bjuden till deras sommarställe i Simrishamn. Så i slutet på förra veckan gjorde jag slag i saken och bokade biljetter.

I morse steg jag då upp fem för att i tre timmar färdas till andra sidan av landet, det gick bra och jag sov på ena flyget. Hår i Skåne är det fint väder och en av Sveriges största marknader pågår här just nu, Kiviks marknad. Så där spenderade vi i princip hela dagen. Gick runt och kollade i alla stånd (okej inte exakt alla, det fanns över 1000 olika), åkte några karuseller, åt en riktigt god halloumi/avokadoburgare och umgicks. Det var supertrevlig, men när vi kom tillbaka till gården vid åttatiden var man rätt slut. Då spelade vi sällskapsspel och kollade på en film vid namn The Danish Girl, en riktigt bra rulle måste jag säga!

När filmen var slut satte vi oss utomhus och snackade lite, kollade på månen genom en stjärnkikare och varvade ned. Nu är jag gode trött. God natt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress