22 juli 2016

Skandinavien

Allmänt

Jag är fortfarande i Skåne, närmare bestämt en bit utanför Simrishamn. Det är riktigt härligt, eller dejligt som man kan säga på norska, eller för den delen smukke som man i Danmark säger. Ja, denna gård var minst sagt skandinavisk idag. Här var jag, min farbror, hans kompis och hans kusin, som pratade svenska. Kusinens man och barn som pratade danska och min kusin som snakke norsk. Norska har jag inga problem att förstå, men när danskan skenade iväg i ett högre tempo blev den mindre lätt att begripa.

Min farbrors kusin och hennes familj kom idag efter frukosten. Då fikade vi i innergården och sedan drog vi till Simrishamn för att kolla runt lite där. Det är en väldigt vacker plats med hamnen och de små husen. Vädret svek oss inte heller, och efter en timme där var det bara att fara och bada för att inte tyna bort helt.

Efter det var det dags för middag och efter middagen en film i hemmabion. Vi fortsatte på skandinaviskt tema och såg filmen Pelle erövraren.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress