19 september 2019

Köpa svärd?

Allmänt

Mycket illavarslande rubrik, men jag kommer till det!

Nåväl. Första dagen på universitetet gick väl helt ok och ganska bra. På morgonen vaknade jag lugn och kände mig trygg med hela skolstarten. Mitt självförtroende fick även påfyllning när jag gick på min första franskalektion för terminen och det gick super. Det var med samma lärare som jag hade förra året och hon var mycket nöjd över att jag lyckats bibehålla franskan under sommaren.

Så var det dags att åka till campus för att göra entré där för första gången.
 Jag skulle på ett event klockan 14.00, men väl på plats var jag tvungen att kolla vilken lokal jag skulle till. Hemsidan står på nederländska och till min förfäran visade det sig att eventet klockan 14.00 skulle äga rum på torsdagen och inte onsdagen. Arrangemanget på onsdagen hade redan börjat. I några minuter stod jag i valet och kvalet. Tillslut bestämde jag mig för att hoppa över den grejen. Det skulle vara för pinsamt att komma en timme till min allra första grej. I och med att jag redan missat två dagar kändes det helt ok.

Dock gick på ett mingel för alla nya studenter på kvällen. Det blev mycket trevligt! Där fanns verkligen studenter får alla världens hörn och alla var väldigt öppna och trevliga. Jag fick även veta en del oroande saker om skolan, det går 270 personer i min klass, men 50% av alla hoppar av efter första terminen. Tentorna är visst jättesvåra och nästan alla får omtentor. När jag gick och la mig den kvällen ropade hela kroppen "fly eller fäkta, fly eller fäkta". Men vi får se hur jag gör, om jag går och köper ett svärd eller bara ser till att plugga hårt. Plugga känns väl lättare va?
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress