11 november 2019

Belgisk matlagning

Allmänt

I lördags bjöd jag och min sambo in två andra på middag. Jag ville laga något från det belgiska köket och hittade ett recept på den flamländska specialitén Stoemp - ett mos med potatis, savoykål, persilja och muskotnöt som man äter med en skiva fläsk och en köttkorv. Det blev både gott och lyckat! Det är inte varje dag som jag lagar mat efter recept, men varje gång jag lagar efter recept tänker jag att "det här borde jag göra oftare". 
Efterrätter bestod av pannacotta, busenkelt att göra kvällen innan. 

På söndagen var vädret kanon så jag tog mig till kyrkan för att vara med på "Alla kan sticka". Gjorde klart strumpan två av två och tog därefter en söndagspromenad i solen. 

Idag var det dags för franska. Det går väldigt bra just nu. Jag är på nivå B1 (ca nivå 3/6 innan man räknas som i princip flytande.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

FSHD Daniel

Härliga bilder :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress