I det här inlägger bjuder jag på lite bilder, men innan vi drar igång har jag en rolig grej som jag vill dela med mig av. Igår umgicks jag med min engelska kompis Jodie hela dagen, på kvällen skulle hon på ett salsaevent och frågade om jag ville följa med. Jag sa ja. Jag har aldrig dansat salsa, knappt dansat alls... Nu är jag i alla fall fast, det var så roligt!
 
Nu börjar vi med idag då:
Efter ett rätt långt samtal hem käkade jag frukost/lunch. Då var klockan 11. Jag vet ärligt talat inte om havregryn är lika stort här eller inte, men hos familjen jag bor hos finns det inte. Tur att jag ändå alltid gillat grahamsgröt bättre, för detta är min standardlunch nu för tiden.
 
Min enda plan för dagen var att ta det lugnt och i övrigt ta allt som det kom. Jag hade hört talas om parken Wolewes, så jag åkte dit.
 
Väl där gjorde jag en sån där grej som man aldrig gör. Jag tog upp min bok och satte mig och läste i en och en halv timme. Vädret var för övrigt fantasktiskt idag, över 20 grader ute.
 
Efter en och halv timme blev det dock tråkigt. Då gick jag till en karta kollade ut ett ställe som lockade mig och sedan for jag dit. Självklart hamnade jag vid vattnet. Oklart var jag var någonstans, men fint var det.
 
I den här andra delen av staden tog jag en promenad i en liten skog som jag hittade. Jag hade köpt några körsbärstomater som jag åt som mellanmål under tiden jag gick.
 
Sedan fortsatte promenaden en bra bit längs vattnet, jag var ju tvungen att hitta en bro som kunde ta mig över på andra sidan, det var nämligen på den sidan spårvagnarna gick.
 
Slutsligen kom jag fram till stationen, och nu är jag hemma igen!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress