30 september 2015

Födelsedagsfirande

Allmänt

Imorse käkade jag tårta till frukost, tårtan jag bakade igår. Min kära lillebror blev nämligen tolv år idag. Jag tycker om när någon i familjen fyller år, morgnarna blir alltid så mysiga då. 
På skolan hade vi endast två lektioner så det var hur najs som helst. Ni kanske märker att jag denna vecka har prov och redovisningar (psykologiprov i tisdags, tyskaläxförhör idag och svenska redovisning i morgon) men jag tycker ändå att det är ganska bra utspritt. 
Efter skolan jag jag mig och mina vänner en stund på bibblo och pluggade, jag hittade en bok jag ville låna, men jag gick inte till kassan direkt utan tänkte att jag skulle göra det innan vi gick. Tror ni inte att jag glömde det? Självklart satte jag boken i väskan och gick utan att tänka mer på det. Jag får helt enkelt återvända imorgon och på riktigt LÅNA boken. Boken var dock en novellsamling av samma författare som jag läste igår, har redan ikväll hunnit läsa ett par stycken.
Sedan mötte jag upp mina två vänner vi var med varandra en stund innan jag for hem till tidig födelsedagsmiddag (hämtpizza, som vi ALDRIG annars äter) så det kändes lyxigt. 
Basketträningen var jätterolig och avslutades med ett litet möte.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress