29 oktober 2019

Kyligt höstväder

Allmänt

En svindlande tanke: detta är tredje hösten här i Bryssel. 
 
Jag var barnvakt både igår och i förrgår åt samma familj. Passade en tvåårig rätt många timmar. (Mitt bästa tips till alla barnvakter där ute är: lek utomhus. Det är så mycket lättare. Exempelvis kan man bara låta barnet gå själv så tar 15-minuterssträckan 40 min.) Hur som helst så var vi i parken och jag såg kvitten i busken. "Det kan väl inte stämma, jag har redan sett kvitten här två gånger. Busken kan väl inte bära frukt både på hösten och våren" tänkte jag. Så insåg jag att det inte var förra våren jag såg kvitten sist utan att detta ju var min tredje höst här. Min tredje kvittensäsong. (läs här om min första)
 
Jag har förstått att det är höst i Sverige också, och till och med börjar nalkas mot vinter i Norrbotten. Här är hösten väldigt utdragen och pågår så gott som från slutet av september till början av december. Nu har vi i alla fall kommit in i en fas där det börjar vara lite kyligt ute och där de gula löven faktiskt ramlar ned från träden.  (null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
FSHD Daniel

Fina bilder :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress