Jag är i Bryssel! Hemma fast ändå inte. Jag bor inneboende hos ett svenskt par i centrala Bryssel, ca 15 minuter från kyrkan. Jag ska för första gången i mitt liv betala hyra varje månad, se till att jag har mat och andra nödvändigheter hemma, jobba heltid och sköta mig helt själv.
 
"Hur gick det då?" Undrar förståss ni alla där ute. "Hur gick det att komma fram igår och att jobba din första dag på ditt nya jobb?" Nä det gick inget vidare faktiskt. 
 
Så här gik det till. Jag kom fram till Bryssel igår vid fem-snåret. Det jag gjorde allra först var att jag tog mig till en vän där jag skulle säga hej lite snabbt och låna lakan och handduk. Det drog ut på tiden och jag var inte i mitt nya hus förrän vid halv nio. Då Hälsade jag på mina hyresvärdar och fick en liten guidning i huset. Sedan började jag packa upp - ja, jag packade faktiskt upp allt. När jag var klar närmade sig klockan 10 på kvällen och jag kände hur det kurrade i magen. "När åt jag ens sist?" Det var när jag åt lunch på flygplatsen vid 1-tiden. Inte undra på att jag var hungrig.
 
"Tur att detta är Bryssel och att de har night shops som har öppet halva nätterna här!" Så jag tog med min plånbok och gav mig ut i kvällsmörkret. Jag hade ju inte hunnit handla något än... Men nästa problem. Jag hittar ju inte i området. Efter en gång runda hade jag inte sett en enda öppen affär, då insåg jag att det var söndag, och med svansen mellan benen lommade jag hem igen.
 
Morgonen efter, inte ätit ÄN. Inga affärer öppna än när jag traskar iväg till jobbet. Där vågar jag inte nämna att jag är vrålhungrig, vill ju inte verka oansvarig... Följden blir dock att jag inte har full enerigi, energi som jag sedermera får tillbaka efter lunchen vid 11. 
 
Arbetsdagen var alltså lyckad efter att jag fick i mig föda. Jag har bakat så mycket! Fortsättning på mitt liv här borta följer!

(Tyck inte synd om mig, skratta istället åt denna orutinerade unga vuxna tjej som lärt sig en läxa! Som dessutom lämnade jobbet glad i hågen.)
 
Elisabet%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520westberg

Skönt att veta att du är mätt🙂Tror du Kommer få det jättebra på din arbetsplats!Du har en god förmåga att möta människor!Och laga mat kan du!
Roligt att träffa dig !
Kram
Bettan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress