Jag ska nu berätta om världens bästa, enklaste och smartaste recept. Det blir inte bättre än så här!
 
 
Om jag minns det rätt var det pappa som introducerade den här maträtten för mig redan i tidig ålder. Om jag har försått det rätt så tycker han om den, även jag gillar den. Dessutom har jag för några dagar sedan vistat den för tre och ett halft-åringen som jag jobbar med - även hon blev förtjust. Detta är bara ett bevis för att den fungerar för alla åldrar! 
 
Nu kanske ni undrar: "är hon inte rädd för att höja förväntningarna för mycket nu?"
Nej, jag är inte ens rädd för det!
 
Jag presenterar..... HOP-I-KOK!
Lustigt namn? Det tyckte treåringen också.
 
Så här lagar du din hop-i-kok:
1. Ta valfria indgridienter, oftast en salig blandning av sådant som redan finns i hemmet.
2. Stek, koka, grilla, mixa, eller gör vad du vill med dem. Vanligast är att det görs till en gryta, en hop-i-kok-gryta så att säga. 
3. Servera med en kvist basilika på toppen. Det går även att servera utan basilika.
4. Njut.
 
Idag blev det ett hop-i-kok för mig till lunch. Jag skulle nästan vilja kalla rätten "En inte så grekisk sallad". Jag stekte sötpotatis, sparris, tomat, lök och morötter tills de var klara (jag vet inte hur ugnen fungerar, annars hade jag nog gjort den i ugnen) och åt det med en bit fetaost och rostad lök. Voilá, förunderligt gott.
 
 
Elisabet%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520westberg

Man tager vad man haver,sa Kajsa Varg😀Eller koka soppa på en spik.........Bara det smakar gott så kan man blanda allt!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress