20 december 2017

Tisdag - morgonpass

Allmänt

Det blev tisdag, det blev sovmorgon till klockan åtta och det rätt lugnt. Dock på ett helt annat sätt än jag förväntat mig. Det visade sig nämligen att sexåringen hade blivit sjuk, så mamman frågade mig om jag kunde tänka mig att jobba förmiddag istället för eftermiddag idag. Det kunde jag visst tänka mig, inga problem. Det enda jag fick planera om var mitt besök hos kommunen, det får jag försöka mig på imorgon istället. 
 
Så jag och pöjken hängde fram till klockan ett ungefär, ganska lugnt i och med att det var en sjukling jag passade. Efter lunch kom dock mamman hem igen för att jobba hemifrån, då passade jag på att åka in till shoppinggatan för att handla de sista julklapparna. Jag har egentligen undvikit att köpa så många materiella klappar, ni vet konumtionshets, miljö osv... Men dessa inhandlades ändå på vanligt vis. Jag har verkligen knappt varit på "stan" (allt känns ju som stan här... men jag menar stan i bemärkelsen att det är stället där buktikerna är samlade) under min tid i Bryssel. Dels är det alltid packat med folk så det känns mest stressigt, för det andra har jag en rätt bra garderob redan, jag har liksom inte behövt fylla på, och för det tredje strävar jag efter att handla second hand och de butikerna ligger lite mer avsides!
 
Jag kom hem till middagen och sedan gav jag mig av igen för att träffa mina svenne-vänner en sista gång innan alla åker hem igen. Det var så mysigt så. De har så fina och intressanta tankar. Diskussionerna bara ikväll hann röra allt från kroppshets, till #meetoo, till huruvida 2017 var ett bättre år rent världspolitiskt än 2016 (jag tycker ja!), till vikten av att läsa till lite mer lättsamma saker som vad vi ska göra i jul. 
 
Nu ska jag sova. Sov gott.
Fick sällskap av ett litet barn till lunchen idag!
 
Mycket folk i stan.
 
Alltså, packat...
 
Pendlarlivet. En del av dagarna spenderas på bussen.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress