8 maj 2018

Nutid

Allmänt

Nu då? Vad händer i livet nu då?
Jag är klar med alla mina franskakurser, franska ett och franska två här i Bryssel, och franska 1 på komvux. Franska är verkligen ett språk jag börjat gilla skarpt. Jag pratar det så mycket jag kan med alla möjliga människor. Det är förtsås svårt, men man lär ju sig hela tiden. 
 
Jag bokade nyss flygbiljetten hem till Sverige. Den nionde juni flyger jag, men jag kommer tillbaka och jobbar på svenska kyrkan till hösten. Av den anledningen letar jag även efter boende här, vi får se vad det mynnar ut i, tycker det känns lite nervöst att ha ett boende som man själv ska ansvara för. 
 
Här är det, enligt mig, full sommar. 27 grader och strålande sol. Jag skuttar mest omkring barbent på olika aktiviteter. Det är, som tidigare, quiz, kyrka, impro osv men jag även ett par nya hobbys! Jag går på stickkafé, språkkafé, sitter i parken och löser korsord och läser. Ibland bjuder jag över vänner på mat och fika, och ibland blir jag bortbjuden. Jag promenerar, jag kutar och ja, jag i allmänhet fyller vardagen med mer eller mindre vettiga grejer. Jag trivs just nu. Dessutom jobbar jag förstås.
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress