Sand. S. A. N. D. Det stavas sand, men det utalas: "knaster, knaster, knaster".
 
Idag har jag lekt i en sandlåda hela eftermiddagen. Två och en halv timme har jag byggt sandslott, tårtor, figurer och så vidare. I början var inställningen: "Oj! Lägg dig inte ned i sanden, du får så mycket sand överallt." I slutet var det snarare: "Aja, sand går lätt att borsta bort..."
Jag tror den senare nämnda attityden är den mer vettig när man ska leka med en tre och ett halft-åring.
 
Vet ni vad? Idag har jag träffat min första nya vän här! Så alla ni kompisar där hemma: Bye bye, ni är utbytta. Hehe SKOJA! Typ inte ens ett roligt skämt. 
Desto roligare var det att gå och fika med den jämnåriga tjejen som också är här som au pair. Fick dessutom se en ny del av staden (okej, en ny gata i alla fall) och prova fikat här i Bryssel. Det gick jättebra och det blev inte en enda stel minut under de två timmarna vi sågs.
 
Dagens äventyr:
Jag skulle hämta från skolan idag. Vi tog rätt buss hem. Dock från fel sida. Därmed åkte vi åt fel håll. Inte så äventyrligt kanske, men vi blev tvugna att hoppa av rätt plötsligt och sedan gå hem. Det slutade bra.
 
Det här konstiga då, jag kämpar och kämpar för att komma in på en franskakurs, men då måste man boka ett möte, och tiderna för mötena tar slut bara en minut efter att tiderna släppts... Därför kan jag fortfarande inte få det att gå ihop att Bryssel på franska stavas "Bruxelles"... Helt orimligt enligt mig. Vet vi vad jag tar mig rätt långt på då? Flamländskan, den är lite lik tyska och därför klarar jag av att läsa på skyltar.
 
Bilden visar parken vi lekte i. Den heter Cinquantenaire och jag har ingen aning om hur det uttalas, men den är 37 hektar stor och innehåller bland annat en stor sandlåda.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress