2 november 2017

The Square

Allmänt

En av kvällarna i Berling gick jag, min bror och flickvännen på bio. Vi såg den svenska filmen The Square (knasig känsla när filmen var slut och alla runt omkring började babbla på olika språk). Filmen är en satirisk/kristisk/bara en skildring av dagens samhälle. De tar upp många olika frågor, bland annat den om civilkurage, tiggeri, clickbaits och konst - "blir det konst bara för att jag ställer det här föremålet på en utställning?" 
 
Jag rekomenderar denna film till alla. Den är riktigt pricksäker och därför obekväm och stundtals även obehaglig, men ändå - tummen upp. 
 
 
Det jag gjorde dagen efter var i alla fall att jag döpte några av mina bilder och kallade det konst. Vem bestämmer vad som är konst eller inte? Man får tolka in hur mycket eller hur lite ni vill, det är de fina med konst.
 
Här kommer fyra av mina konstverk:
 
1. Naturlig oskärpa
 
2. Det är väl bara att lira basket. Vad är problemet?
 
3. Samhället
 
4. Sluta ge himmelen skrapsår
 
Ulrika

Fina och pricksäkra konstverk!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress