Ni kommer att häpna, ja tappa hakan, när ni får reda på hur mycket franska jag läser. Det handlar liksom inte om 3 timmar i veckan...
ej heller om 8 timmar...
det är mer än 12!
 
Jag läser 14 timmar franska varje vecka!
 
 
Detta uppdelat på tre lektioner, måndagar, onsdagar och fredagar 8.50 - 12.30. "Men så länge i sträck?" Nä, vi har en 15-minutersrast i mitten. Efteråt är man dock verkligen hungrig, detta äpplet i pausen till trots. 
 
Vet ni vad? jag tycker det är roligt och jag känner att jag redan efter två lektioner blivit mycket bättre, men det är svårt. Dessutom går det så fort fram, så att när man pluggat förra lektionens uttryck får knappt ens använda dem i nästa lektion, då är det dags för nya. I min smak hade jag gärna repeterat lite mer...
 
Jag kollade även på ett barnprogram på franska här hemma igår kväll, det var ett tips från familjen jag bor hos.
Sannerligen ambitöst.
 
KORRIGERING: Halli hallå! Detta inlägg blev sannerligen mer klickit än man kunnat tänka sig. Här sätts källkritiken på sin spets, för Lotten... Hur många timmar är 8.50-12.30? Det är ju inte 4 timmar och 40 minuter, det är ju tre timmar och 40 minunter. Alltså läser jag 11 timmar i veckan, lite mer rimligt va?
 
 
Anonym

Wow liksom!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress