7 februari 2017

Alltså i Delhi...

Allmänt

Jag sov en stund igår på flygplanet. Jag sov ca en timme. När vi kom fram till Indien var klockan halv sju på morgonen. Vi checkade in på vårt hotell och gick sedan upp på taket för att äta frukost. Allt tar dock lite längre tid här, så halv 11 indisk tid (4,5 timmar efter svensk tid) fick jag mina nudlar. Där på takterrassen kändes allt lite idylliskt. Vi som var så hungriga fick äntligen mat, vi som inte hade sovit så mycket fick sätta oss ned och äntligen känna att vi var framme och vi som spenderat vinterhalvåret i Luleå fick oss solsken och över 20 grader. 

Efter maten fick vi gå en stund till våra hotellrum innan dagens aktivitet skulle starta. I mitt rum, som jag delar med Alma och Agnes, somnade vi 20 minuter. Sedan bar det av på nya äventyr! Vi fick uppleva trafikkaoset i Indien. Alla möjliga fordon prejade sig fram för att komma förbi alla, och i och med avsaknaden av trottoarer fick vi fotgängare göra likadant. På gatorna trängdes även hundar, kor och en och annan katt. Ja, man blev rätt stressad, men det gick an.

Dagens två höjdpunkter som jag vill dela med mig av är följande: 
1. Man blev lite lycklig i själen när man såg alla små flickor komma gående med sina skoluniformer.
2. När jag skulle gå över gatan på ett ställe hann alla i klassen över före mig och ensam stod jag rätt rådvillig på andra sidan gatan. Då sträckte en kvinna fram sin hand och hjälpe mig över gatan. Det var riktigt fint gjort.

Dagens negativa sak är att det lite granna börjar kännas i kroppen att man under de senaste 30 timmarna endast sovit 1 timme och tjugo minuter. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress