Hejsan hoppsan lillebror! Och alla ni andra! (Tror dock inte att just min lillebror läser den här bloggen..)
 
Uppstigning? Klockan sju som vanligt. Frukost? Gröt, som rätt så ofta annars. Läge? Jo tack bra.
 
Här läser ni om en tjej som helt enkelt inte kan få nog av luciatåg! När hon själv inte ska vara med i något går hon och kollar på ett annat. Ja, barnen i familjen jag jobbar hos hade sitt luciafirnade på sin skola idag, så jag och mamman i familjen åkte dit och tittade på.
 
När jag kom hem igen var klockan redan närmare elva så där åt jag en rätt tidig lunch. Eftermiddagen spenderade jag i kyrkan med en kopp kaffe i handen. Jag satt där och pratade med mina vänner. Konstigt va? Att jag plötsligt spenderar så mycket tid i kyrkan. Jag har skrivit ett inlägg om det tidigare, för mig är det en mötesplats - en rätt trygg och bekväm sådan. 
 
I tid till att barnen kom hem från skolan kom så även jag hem. Då började jag och det älsta barnet baka. Först gjorde vi en pepparkaksdeg och sedan kokade vi knäck. Mitt i detta lagade jag även middag. Sedan nattade jag kidsen och satte mig för att läsa. Nästan två hundra sidor har jag läst bara idag, och nu är den jättebra boken En halv gul sol utläst.
 
Slut på boken - slut på dagen. Godnatt!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress