Sen kväll igår -> sen morgon idag (10) -> sen kväll idag (dock inte för skojs skull).
 
Idag när jag vaknade vid tio sms:ade jag en av mina kompisar, vi hade nämligen pratat om att jag skulle ta med henne ut på utflykt i skogen här. En timme senare mötte jag upp henne vid spårvagnen. 
 
Med en stor kaffetermos och varsin dubbelmacka tågade vi ut i skogen. Det blev en riktigt lång och härlig skogspromenad rätt djupt in i skogen. Och hallå, nu måste jag klargöra ett par grejer så att ingen får fel bild av detta. För det första var det stigar vi gick på, och inte små skogsstigar som hemma när man ger sig ut, utan ganska rejäla stigar. För det andra så är det lövskog vi snackar om, ingen tät barrskog, så att man är långt inne i skogen betyder inte att det är lite mörkt, mysigt och att man måste hitta en glänta. Denna skogspromenad påminde mig ganska mycket om att gå runt den där sjön vid kolonilotten i Skövde!
 
Vädret under utflykten, som varade mellan ungefär halv tolv och tre, ramade in Bryssels väder utmärkt. Kanske fem plusgrader och molnigt. Plötsligt börjar det ösregna. Vi sitter på en bänk och äter våra mackor samtidigt som våra kläder blir mer och mer blöta. Kaffet skvätter upp i ansiktet på oss när stora regndroppar plaskar ned i våra koppar. Just när vi ätit upp och ska börja gå igen tittar solen fram lite blygt. Ännu en stund senare har den kilat tillbaka in bakom molnen, sedan fram ännu en gång. Just när vi vänder om för att gå hem ösregnar det igen, denna gång mynnar det ut i ett ihållande duggregn.
 
När jag kom tillbaka hem sedan tog jag en dusch för att värma upp mig. Så småning om åt jag middag. Sedan gav jag mig av till en annan familj för att sitta barnvakt. Rätt enkelt att sitta barnvakt på kvällen, det är ju såklart jätteroligt att umgås med barnet, men det blir en bra mix i och med att de sedan sover en stor del av tiden. Jag hann bränna av ett par avsnitt av Netflixs The Standups innan föräldrarna kom tillbaka och jag fick åka hem och sova.
 
Godnatt!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress