15 september 2016

Min klass

Allmänt

Vill bara börja med att sprida lite positiv energi! Jag måste bara uttrycka hur glad jag är över att jag går i den klass jag gör, och med klassen följer även klasskompisarna, lärarna och stämningen. Att jag går i en klass där vi verkligen har kul på skolan och gör det bästa av allt, en klass där studiemotivationen verkligen finns och är närvarande och en klass med lärare som verkligen är guld värda! Eloge till er!

På skolan idag påbörjade vi vårt nya projektarbete på riktigt. Det betyder projektfrukost. Vi fick alltså frukost på skolan, vilket var supergott. Sedan var det projektarbete ungefär hela dagen, Förutom två föreläsningar - en av vår syokonsulent och en av en bibliotikarie som snacka om hur man söker efter fakta.

När vi slutat, vid kvart i 4, mötte jag upp min vän på stan. Vi gick till badhuset för att simma, fast vi badade mest. Sedan var det ren vardagslyx som gällde, för klockan var så mycket, så vi gick och åt på stan. Det var riktigt gott och vi hade det så trevligt. Massa viktiga saker att snacka om, så det tog aldrig slut.

Efter klockan 8 kom jag hem igen, då ringde jag upp min lillasyster på FaceTime och även vi pratade massor och sedan åt vi kvällsfika med våra föräldrar. Mysigt!