18 september 2016

Humor

Allmänt

Denna dag kan man nog säga genomsyrades av temat Humor. Så varför inte passa på att säga att jag uppskattar humor, nu när vi ändå håller på med denna uppskattande månad!

Jag uppskattar humor därför att det för mig att bli glad och ibland även skratta.
Jag uppskattar humor därför att det kan ge en lite distans till annars tråkiga och ibland hemska saker.
Och jag uppskattar humor därför att jag tycker om att få andra människor att skratta.

Idag var jag på en heldagskurs i Stand up! Jag tycker det var väldigt roligt och mycket givande! Vi fick tips på hur man skriver skämt, och former man kunde följa. Människorna där var en väldigt blandad skara, men alla hade samma intresse vilket gjorde det helt perfekt.

När jag kom hem åt jag älgköttsoppa och kollade på parlamentet, det var ungefär det jag hann med idag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress