17 september 2016

Brännbollsturnering

Allmänt

Ännu mer positiv energi kommer här! Ska vi göra så att jag i början av varje inlägg den närmsta månaden skriver något jag uppskattar? Tror det kan vara bra att reflektera över sånt oftare och verkligen se det som är bra. Igår snackade jag om min klass, idag vill jag lyfta upp dagens event; brännbollsturneringen!

Den var verkligen så rolig! För att fira gymnasiebyns 10:års-dag anordnades en brännbollsturnering där alla klasser deltog sol varsitt lag. I min lilla klass blev det dock lite problem, man var tvungna att vara minst 12 spelare,och vi var för få.., men vi löste problemet! I våra två matcher spelade de klasskompisar som kunde, våra lärare, några som gick ut spin förra året, och två vänner från estet. Ja ett rätt mixat lag... Men turneringen gav liksom alla ett gemensamt mål så vi spelade alla tillsammans som om alla redan kände varandra, och jag tycker att vi spelade jättebra! Vad reglerna sa om att ta in folk som inte ens gick i samma klass, eller ens på gymnasiet? Det vet jag inte, men vi förlorade i alla fall alla matcher, så det gjorde nog inte så mycket, haha.


Nu ikväll var jag med mina vänner. Vi skulle kolla på film, men det hanns inte med, vi hade så mycket att snacka om.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress