30 maj 2016

Finväder

Allmänt

Luleå bjuder på finväder idag! Minns när jag var på Rhodos och ba: aja nu missade man väl hela svenska sommarvärmen för det här året då. Och så kommer det mer!? Idag var det 23 grader ute! Jag hade ju dock inte så mycket tid till att vara ute i solen, nejnejnej, jag satt i skolan hela dagen.

Eller såhär: först och främst hade jag sovmorgon, vilket var väldigt skönt i och med att jag var så trött. Sedan åkte jag till skolan. Första lektionen var geografi, där förbereder jag en muntlig redovisning som jag ska hålla i senare denna vecka. Tyskalektionen gick ut på att vi skulle lära oss tysk, rätt så svår, grammatik. Muntliga nationella prov var vad som gällde på engelskan och slutligen hade vi genrep på teaterlektionen. Att säga att de sista veckorna i skolan är lugna är en myt, det stämmer inte över huvud taget, kanske den allra sista, men det ska vara "vecka", i singular i så fall. 

Efter skolan kom jag hem och åt middag. Sedan satt/låg jag i soffan hela kvällen och var trött, kollade på youtube och aktuellt och lyckades skicka in en inlämningsuppgift till idrotten. Hoppas på fortsatt bra väder denna vecka! Vi tar en bild från yran, som jag redan saknar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress