21 juni 2016

Sommarjobb

Allmänt

Jag är typ helt slut. Inte helt slut, men typ helt slut. Dagen var tuff flera sätt, för det första var den fylld av nya intryck och upplevelser, för det andra var den lång och för det tredje vet jag att detta är min vardag nu tre veckor framöver.

Nu låter jag visst som värsta negativa personen, och det är verkligen inte min mening! Men man skulle i princip kunna säga att jag varit ledig nu i två veckor (jag har haft några få grejer i skolan, och ännu färre lektioner) och så plötsligt ska man stiga upp klockan 7 och jobba till 16, det är en omställning. Jag tror att huvudet fick sig en smärre chock när den insåg allt detta. 

Som sagt steg jag upp klockan 7 och tog bussen till min sommarjobb. Det var första dagen på jobbet, en förskola på Bergnäset. Jag blev visad runt och fick sedan ängs dagen åt att leka och ta hand om barnen på avdelningen. Vilket roligt jobb ändå! Jag hade det så roligt så, barnen var så roliga, gulliga och snälla så det var inget problem. Men framåt eftermiddagen spelade det ingen roll att man tyckte om att göra det, då var man rätt trött i huvudet ändå. 

Efter jobbet for jag hem och åt middag och efter det var det träning på Ormis. Gårdagens träning knäckte mig verkligen, och det var därför jobbigt även idag. Både mentalt och i kroppen, men skönt efteråt och ganska roligt under tiden. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress