28 juni 2016

Bussturer

Allmänt

Jag tror faktiskt att barnen på förskolan har smittat mig med sina förkylningar... Jag har lite ont i halsen och är lite snuvig. Inget mer än så i alla fall, än så länge *peppar peppar*.

Steg upp som vanligt i morse, gjorde mig i ordning och for till jobbet. I och med att jag jobbar på Bergnäset så blir det en rätt så lång busstur på morgnarna. Jag börjar 8.15 men måste åka hemifrån redan 7.30. Då kommer jag till stan en kvart senare och får vänta där en kvart på nästa buss. Lite omständigt är det, särskilt de dagar det regnar och är kallt, men samtodigt visste jag att jag skulle behöva göra det när jag tog jobbet.

Väl på jobbet fick jag spendera förmiddagen som fönsterputsare. Snart tror jag att man skulle kunna kalla mig expert - så många fönster som jag putsat! I början tar det längre tid, men sen får jag till det med skrapan och då..! Eftermiddagen var jag i barngruppen i alla fall.

Efter jobbet var det bussen hem igen, denna gången väntande jag inte lika länge i stan utan tog 5:an till Porsöcentrum och gick sista biten.

Med tanke på mitt halsont har jag tagit det lugnt ikväll, lönerapporterat, kollat på aktuellt och lite Greys!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress