Det känns som det börjar vara ett tag sedan jag fick en god natts sömn... Vi har ju börjat renovera mitt nya rum och under den tiden har jag sovit i min storebrors gamla rum. Problemet är att det rummet inte har några rullgardiner, utan endast persienner. Jag fattar helt ärligt inte hur han klarat av att sova där i alla år? Fast egentligen är det nog inte själva ljuset som är problemet, utan att det gör att man blir mer vaken och därför varvar inte hjärnan ned, utan går på högvarv. Puh. Igår natt fick jag i alla fall nog och hängde upp tjocka filtar över fönstret för att mörklägga, och inatt håller jag tummarna för att jag får sova!

Annars då? Jovars. Idag har jag och pappa mest renoverat. Läget just nu är följande: gamla taket är nedrivet och nya är till hälften uppsatt. Väggarna är slipade och spacklade. Tapeter är köpta, men jag ska byta ut dem, och golvet är varken köpt eller lagt.

Det är ganska roligt att hålla på och tänka ut och snickra, men det blev jobbigt i armarna efter ett tag i och med att man ju jobbar med händerna över huvudet när man sätter tak. Inte blev det bättre av att jag, tillsammans med en kompis körde ett armada på gymmet efter middagen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress