21 juli 2016

Sommardagar

Allmänt

Fler kvällar/dagar som dessa tack! Livet här på min farbrors gård i Skåne är verkligen toppen på alla sätt och vis! (Oj, haha nu fick jag en flashback till när jag var liten och lyssnade på en ljudsaga som handlade om barn som for till sin farbrors gård och hälsade på! Passande!)

Idag efter frukosten tog vi en cykeltur till ett gammalt slott som heter Glimmiminge hus, vi gick inte in och kollade, men det var en fin tur i riktigt fint väder. När vi kom tillbaka var vi väldigt varma så då for vi till en sjö här nära för att bada. 25 grader i luften och 22 i vattnet, snacka om varmt! Dock kom värsta störskuren just när vi badade, det var rätt så roligt.

Sen for vi och handlade middag. Vi skulle laga typ hamburgare, fast med pulled pork och coleslove istället för hamburgare. Jag gick ut i trädgården och plockade bär av olika slag för att fixa efterrätt åt alla, jag gjorde alltså en paj. Middagen blev supergod!

I en av de gamla ladorna har det inrättats en hemmabio, där såg vi på film efter maten. När filmen var klar var klockan kring 11, och även om man som Lulebo inte är van vid det, så hade solen gått ned. Då kollade vi genom en stjärnkikare på himmelen och det var riktigt imponerade! Vi såg, förutom månen, både Saturnus med sina ringar och Mars med sin röda färg.

Efter det for vi och nattbadade i sjön, med månen som enda ljuskälla. Det var magiskt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress