6 juli 2016

Domarproblem

Allmänt

Idag fick jag, av ett 1,5 årigigt barn, frågan: "Heter du Fröken på riktigt?" Hur gulligt är inte det? Alltså jag gillar verkligen mitt jobb och trivs där till 100%! Tänk gulliga och roliga barn och trevlig och snäll personal.

Efter jobbet idag kom jag hem och åt både mellanmål och så småningom även middag innan det var dag för kvällens aktivitet. Jag har ju inte dömt en enda fotbollsmatch denna sommar och tänkte därför inleda säsongen, för min del, med en match på linjen. Så jag och min kompis, som skulle agera huvuddomare, for till Björx. Där saknas två saker. Ett hemma lag och ett bortalag, och förstås meddelandet till oss domare om att matchen blivit inställd. I med ens kom jag ihåg varför jag tog ett så långt uppehåll. Alltid detta tjorv med oinformerade domare, vi hålla liksom utanför planeringen. Det är verkligen allt för ofta som dubbelbokningar, trippelbindningar, inställda matcher, fel information om tid och plats, sker. Ansvaret på dessa fem ligger nog på varierande människor. Men vad hjälper det oss domare? Inget.

Så vi vände hem igen. Väl hemma kollade jag på ett avsnitt av Greys och gjorde inte så mycket mer.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress