29 januari 2016

Kaka utan ägg?

Allmänt

Idag när jag vaknade var jag först väldigt trött, sedan tänkte jag bara att: "idag har jag ju teater, och det kommer bli jätteroligt!", och då var det inte längre jobbigt att stiga upp. 

Första lektionen var dock samhällskunskap, vi gick igenom det sista vi behöver veta innan nästan alla våra lärare drar till Indien för att vara borta en månad. Sedan var det teater! Vi fick göra olika fantasisaker "som om de var på riktigt". Först skala och äta en apelsin och sedan "vara" på en jätteintressant föreläsning. Det var roligt men kändes även lite flummigt. Men det är ju ändå viktiga saker att kunna. 

Efter lunchen hade vi dubbelrummen i geografi, första timmen fick vi skriva klart och öva på att redovisa en redovisning om lokaliseringsfaktorer, och andra timmen höll vi i själva redovisningen för språkintroduktionen. Det gick bra och jag tror att alla förstod vad vi ville få fram.

När jag kom hem försökte jag baka en kaka som vi ska sälja på basketmatchen imorgon, men vi hade inga ägg hemma så det blev misslyckat. Så efter att jag suttit i skeriteriatet på herrarnas match fick jag göra ett nytt försök med kakan, denna gången med ägg, och det lyckades! 

Där emellan satt jag som sagt i skeriteriatet på en match som gladans herrar spelade, sedan övningskörde jag till busstationen för att hämta upp min lillasyster som kom hem för helgen!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress