29 september 2015

Novell

Allmänt

Läste just klart den andra novellen jag köpte på bokmässan, den är av Jonas Hassen Khemiri och heter något så långt som Så som du hade berättat det för mig (ungefär) om vi hade lärt känna varandra innan du dog. Alltså den tyckte jag var jättebra! Novellen är liksom den jag läste igår en sån dom klarnar upp på slutet, och om jag förstått saken rätt så handlade den om en person som är schizofren och därför blir texten rätt så invecklad i början.
Idag gick jag riskettan, en av två obligatoriska riskutbildningar som krävs för att man ska få ta körkort. I fem hela timmar satt vi där och pratade om risker och ansvar och så vidare. Fem timmar! Men det gick faktiskt bra och var ganska intressant, så tiden gick ganska snabbt som tur var. 
På skolan hade vi idrott, där vi spelade laccross, lunch, som skulle ha varit tortelinigratäng och medelhavspaj men som var slut, vilket gjorde mig less, psykologi, där vi skrev stort prov i 135 minuter och historia där vi fick konstruktiv kritik och fick veta betygen på redovisningen. 
Jag fixade middag till familjen, i alla fall till oss tre som var hemma, tvättade, bakade en tårta och pratade med min lillasyster. Välbehövligt och ganska lugn, eller i alla fall rogivande, kväll helt enkelt!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress