28 november 2015

Hårt arbete

Allmänt

Hade seriöst värsta morgonen imorse. Började med att jag vaknade innan klockan, pigg, och bara: aa, men då är det väl bara att stiga upp och åka till hotellet. Jag tar upp mobilen och ser att klockan är 03.21. Skit också. Tillslut somnar jag om igen, och när klockan faktiskt ringer är jag inte pigg alls. Mobilen har endast en procent batteri då, så jag sätter i laddaren. 

När jag väl går till bussen så stannar den inte för mig, eftersom jag inte är riktigt framme vid hållplatsen. Jag tar upp mobilen för att kolla när nästa går, men av någon anledning har den inte laddats, utan den är död. Jag hoppar snabbt på cykeln utan vantar eller något för att ta nästa buss från porsöcentrum. När jag kommer fram dit står det att nästa buss går om 38 min. Skit också. 

Jag cyklar helt enkelt vidare mot stan och hotellet. Det är iskallt, särkilt om fingrarna och öronen. Tillslut kommer jag fram, 2 minuter sent, så pinsamt. 

Arbetsdagen gick för övrigt bra, det var ganska jäktigt eftersom det var så många gäster där, ca 300, och det kändes som att alla kom samtidigt... Efter jobbet cyklade jag hem igen och bytte om till domarkläder eftersom jag skulle vara domare på en Easy basket-turnering. Jag dömde 3 relativt korta matcher och det gick bra, inga stökiga barn, inga klagande tränare och inga arga föräldrar, kan det bli bättre? 

Ikväll har jag först varit med mina två vänner, med efter en stund stack vi vidare till ett större gång, det var roligt, men jag for hem ganska tidigt. Det är ju faktiskt en dag imorgon också. ;) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress